Birçoğumuz malum salgın olan koronavirüs nedeniyle çalışma hayatımızı evden sürdürmek zorunda kaldık. Üretkenliği arttıracak, verimli ortak çalışma alanları tasarlayıp üretmek işimiz iken, korona(Covid-19) yayılmasını engellemeye yardımcı olmak ve evdeki çalışma ortamımızı daha üretken hale getirmek için uygulanması gereken ipuçlarını sizlerle paylaşmak istedik. Aslında normal yaşantıda birçok firma ve iş için evde çalışma modeli uygulanabiliyor olsa da salgın nedeniyle birçok firma evde çalışma modelini zorunlu uygulamak durumunda kaldı. Bu zorunlu durum yüzünden, ev ortamında en verimli çalışma performansını yakalamak zor olabilir. Çünkü, çoğumuz için alışıla gelmedik bir durum söz konusu. Ev ortamında çalışma performansını zirveye çıkarmanın anahtarı her gün uygulayabileceğiniz bir çalışma ortamı ve düzenini planlamaktır. Ev çalışma ortamınızdan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlayacak ipuçlarını başlıca beş başlık altında inceleyebiliriz.
Yer seçimi
Evde çalışmak, ” hala işte “gibi hissetmek istemediğimiz için bizi rahat hissettirebilir. Fakat bu rahatlık yanlış çalışma ortamı seçimiyle birleşince verimsiz ve başarısız biten işleri beraberinde getirebilir. Bunun önüne geçmek için “kişi” nerede verimli çalışabildiğini düşünüyorsa orada olmalı, kimimiz yemek masasında kimimiz için ise kanepede çalışmak verimli ve uzun süreli olabilir. Kısaca evimizde işimizi yapmak için kendimizi izole edebileceğimiz gürültüden uzak bir alana sahip olmak, üretken ve başarılı olmamız için önemlidir.
Teknolojiden yararlanın
Çalışanlarınızla gerçekleştirdiğiniz önemli toplantılar ve sohbetlere ara vermek zorunda değilsiniz. Toplantılarınızı bu süreçte gerçekleştirmek için kullanabileceğiniz birçok program ve uygulama bulunmaktadır. Tercihen bu programları bilgisayarınıza ve akıllı telefonlarınıza yükleyerek görüşmelerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Şöyle düşünün iş arkadaşlarınız video konferans programları sayesinde artık size bir “tık” kadar yakınlar.
Alışkanlık haline getirin
Evden çalışmak sayesinde işe gidip gelmek için harcanılan zamanı verimli kullanabiliriz. Örneğin, işe başlamak için bir adaptasyon süresi belirleyerek bunu işe gidiş süresi olarak düşünebilirsiniz. Bu adaptasyon sürecini her sabah kahvenizi yudumlarken 10 dakika mailleri kontrol ederek değerlendirebiliriz. Önceki günden kalmış yada yeni başlayacak olduğumuz iş için bir literatür taraması gerçekleştirebiliriz. İşten dönüş süresini düşündüğümüzde ise bunu değerlendirmek için üzerinde çalıştığınız işinizin hangi aşamasında kaldığınızı ve ertesi gün neler yapacağınızı planlayın. Tüm bunları planladığınızda bir rutine dönüştüğünü farkedeceksiniz.
Dikkat dağıtıcı unsurları uzaklaştırın
Ev ortamında, işte ortamından daha çok dikkatimizi dağıtacak unsurlar barındırır. Örneğin, bir çamaşır ve bulaşık makinesinin bildirim sesi gibi. Bu nedenle dikkat dağıtıcı unsuları tespit edip, uzaklaştırmak verimliliğinizi arttıracaktır. Sosyal medya ve Tv kullanımını gözetmediğimizi düşünmeyin. 😊
Zamanınızı planlayın
Firmanızın çalışma saatleri veya iş temponuza göre kendinize evinizde sizin için uygun olan çalışma saatlerini belirleyin. İhtiyaç duyduğunuzda mola vermeyi asla unutmayın. Genelleme yapmak gerekirse her 2 saat içerisinde 100 dakika iş, 20 dakika mola şeklinde planlamak verimliliği arttırmaya yardımcı olabilir. Mola vakitlerinizi sosyal medya ile harcamak yerine meditasyon yapın kendinizi dinlendirin.
Bu bahsettiğimiz beş ipucunu uygulamak evdeki çalışma hayatınızı rutinleştirerek, üretken bir çalışma ortamı kurmanıza yardımcı olacaktır.